Rola śniadania w diecie

Rola śniadania w diecie

Wiele osób ma problem z trzymaniem rygorystycznych zasad żywieniowych podczas stosowania diety. Szczególnie popularnym zjawiskiem jest nie zwracanie uwagi na zawartość składników odżywczych przy konsumowaniu posiłków, kierowanie się wygodą i zwykłym lenistwem. Zamiast pełnowartościowego śniadania wybieramy szybkie rozwiązania, zamiast własnoręcznie przygotowanego obiadu korzystamy z popularnych fast foodów, itp. Prowadzi to do tego, że z plany wdrążenia zdrowej i zbilansowanej diety są nic nie warte.

Co najlepiej zjeść na śniadanie?

Zwykło się mawiać, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Jest w tym dużo prawdy. Związek między zdrowym śniadaniem, a odchudzaniem jest jak związek pomiędzy dwojgiem bliskich sobie ludzi. Tłuste i niezdrowe śniadanie źle wpływa na metabolizm i nie jest wcale dobrym sposobem na poranny zastrzyk dużej dawki energii. Odchudzanie wymaga zaangażowania, przestrzegania odpowiednich zasad żywieniowych, więc nieodpowiedzialnym zachowaniem jest niezastosowanie ich już podczas pierwszego posiłku dnia.

Zamiast popularnych paróweczek, jajecznicy na skwierczącym smalcu, czy bułek z olbrzymią ilością masła orzechowego bądź z innym źródłem cukru, lepiej postawić na owoce, sałatkę warzywną, czy posiłek bogaty w białko.

Dobrym pomysłem jest jajecznica czy chleb razowy z mięsem. Dodatek warzyw nie powinien zaskakiwać- są one odpowie do każdego posiłku. Niesamowicie częstym wyborem osób, które dbają o sylwetkę jest owsianka zalana wrzątkiem. Z dodatkiem rodzynek, świeżych owoców, otrębów czy ziaren słonecznika jest wyjątkowo atrakcyjne. Poza smakiem zachęca ilością dostarczanej energii i witamin.

Śniadanie to bardzo ważny temat i należy mieć na uwadze, że nie można robić wyjątków od reguły. Jeżeli nie posiadasz silnej woli i nie jesteś w stanie przez kilka miesięcy prowadzić rygorystycznej diety, ustal sobie jeden dzień w tygodniu, w którym pozwolisz sobie na zakazane potrawy. Pamiętaj jednak, aby to był tylko jeden dzień, a nie dłużej, inaczej nie będzie miało to żadnego sensu.

Podsumowując, o czym należy pamiętać przy przygotowywaniu pierwszego posiłku dnia?

Przede wszystkim zrezygnuj z mięsopodobnych wyrobów na rzecz zdrowej sałatki warzywnej lub owocowej. Słodzoną kawę i herbatę zastąp wodą mineralną lub prawdziwym sokiem owocowym z niską zawartością cukru, a najlepiej omijaj go szerokim łukiem. W dzisiejszych czasach i tak przyjmujemy o wiele więcej cukru niż jeszcze 50 lat temu. Postaraj się również, aby śniadanie zawierało odpowiednią ilość błonnika, który dobrze wpływa na trawienie.

Poza tym jak zwykle namawiamy do zdrowego stylu życia - regularnych, pełnowartościowych posiłków (nie tylko śniadanie się liczy, niewielkie sycące posiłki w ciągu dnia i skromna kolacja także mają ogromne znaczenie), regularnych ćwiczeń i stosowania się do wszelkich wskazówek dietetyków i trenerów.