Które tabletki na odchudzanie są skuteczne?

Które tabletki na odchudzanie są skuteczne?

Samo przyjmowanie suplementów diety nie zagwarantuje skutecznego odchudzania. Tego typu preparaty mają jedynie ułatwić proces chudnięcia poprzez przyspieszenie metabolizmu, przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej, spowolnienie wchłaniania węglowodanów i tłuszczów, hamowanie apetytu oraz zapewnienie właściwej gospodarki mineralno-witaminowej. Często także producent podaje dodatkowe zalecenia, jak w przypadku produktów z L-karnityną, które będą jeszcze skuteczniejsze jeśli zwiększymy aktywność fizyczną.

Odpowiednia dieta i aktywność fizyczna uzupełniona o regularne przyjmowanie tabletek na odchudzanie sprawi, że efekty pojawią się szybciej i będą trwalsze.

Uważaj na dawki

Niektóre z suplementów mogą powodować pewne skutki uboczne, jeśli dojdzie do ich przedawkowania, takie jak nerwowość, wymioty, niestrawność, biegunka czy wzdęcia.

Szczególnie należy uważać także na środki przeczyszczające oraz na kofeinę i błonnik. Środki przeczyszczające zaburzają naturalną pracę jelit, rozleniwiają je. Z kolei przedawkowanie preparatów z kofeiną może skutkować podniesionym ciśnieniem oraz nerwowością. Nadmierne dawki błonnika mogą zaburzać wchłanianie niektórych związków.

Najczęściej stosowane podczas odchudzania preparaty i ekstrakty:

Zielona herbata – poza pomocą w utracie kilogramów, ma korzystny wpływ na zdrowie, zapobiega wielu chorobom. Swoje działanie zawdzięcza składnikom o silnych właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwstarzeniowych.

Zielona kawa – zawiera więcej antyoksydantów niż zielona herbata. Zawarty w zielonej kawie kwas chlorogenowy przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i spowalnia wchłanianie węglowodanów.

L-karnityna – stymuluje przemiany metaboliczne kwasów tłuszczowych i zwiększa ich wykorzystanie jako źródło energii aż o 70%. Hamuje powstawanie tkanki tłuszczowej, zmniejsza zapotrzebowanie kaloryczne i zwiększa tolerancję na wysiłek.

Chrom – odpowiedzialny za przemiany metaboliczne cukrów, niektórych białek i tłuszczów. Polecany głównie cukrzykom ze względu na pobudzanie aktywności insuliny. Przy suplementacji chromem należy zachować ostrożność.

Ekstrakt z kory cynamonowca – zwiększa wrażliwość na insulinę, obniża stężenie glukozy we krwi.

Opuncja figowa – obniża poziom cholesterolu we krwi, korzystnie wpływa na poziom glukozy w osoczu.

Cykoria – stymuluje rozwój szczepów probiotycznych, poprawiając pracę jelit. Zmniejsza apetyt i wpływa na metabolizm lipidów i glukozy.

Garcinia cambogia – zawarty w niej kwas hydroksycytrynowy zmniejsza syntezę tłuszczów, zwiększa syntezę L-karnityny, która przyspiesza przemiany kwasów tłuszczowych w energię.

Hoodia gordonii – miąższ zawiera molekułę, glikozyd P57, która skutecznie hamuje apetyt i zmniejsza zapotrzebowanie kaloryczne nawet o 1000kcal.

Fasolomina – blokuje rozkład skrobi i tym samym zmniejsza kaloryczność posiłku. Z uwagi na szybką utratę swoich właściwości powinna być przyjmowana okazjonalnie.